Pagina's

maandag, december 01, 2008

December

December: de korte dagen, de lange nachten, de heerlijke wandelingen van het kastje naar de muur, de fijne kado’s die u nergens voor nodig hebt, de fantastische diners met drooggebakken kalkoen en dronken nonkels en de beste wensen van al die mensen die u verder niet kunnen luchten (of omgekeerd): een fééstmaand zonder meer.

--

ticket gekocht, de deur zwaait open
ik sta in de tocht maar ik droom van de tropen
stroom op de kabels, de vonken zijn mooi
ik kijk uit naar dames en ik droom van de prooi

naast me zit niemand, er is ruimte genoeg
ja, vóór me zit iemand maar het is nog te vroeg
de ramen bedampt, er is adem te zien
ik heb mijn meisje bedankt maar dat is amper te zien

dat het gauw winter wordt
seizoen dat me ligt
aan sneeuw geen tekort
en heerlijk mooi licht
dat het gauw winter wordt
voor jou en voor mij

deze wattman is mooi!
met een vrouw aan het stuur
valt de stad in de plooi
deze wattman is wonder-mooi!
met een vrouw aan het stuur
valt de stad in de plooi

dat het gauw winter wordt
seizoen dat me ligt
aan sneeuw geen tekort
en heerlijk mooi licht
dat het gauw winter wordt
voor jou en voor mij
(Noordkaap - uit Manneken Pis)

Geen opmerkingen: