Pagina's

donderdag, januari 04, 2007

Wobbles enige echte jaaroverzicht: januari 2006

2006 was een bijzonder lang jaar. Een jaar vol mp3-moorden, fuck-me-botjes, acties voor landmijnen, acties tegen Phillipipis Dewinters die plotsklaps tegen verdraagzaamheid zijn, preselecties voor tv-programma’s, breezersletjes (al zijn die alweer passé), openingen van B&B’s en veel “verloren” geld.

Een hoogstpersoonlijk overzicht, hier en daar lichtjes geromantiseerd ter meerdere eer en glorie van uw dienaar en voor de verfilming uiteraard.

5 januari: Deze weblog gaat van de grond. Alweer een mijlpaal in de geschiedenis van het internet.
9 januari: De eerste Gentse quiz van 2006 vindt plaats. Weinig Chinezen op de quiz aanwezig, want die vieren nieuwjaar. De Chinezen komen een beetje achter. Je zou kunnen zeggen dat de Chinezen de Westvlamingen van Azië zijn. Geweldige commerçanten en als ze praten, begrijp je ze niet.
11 januari: deel 3 van het aanwervingsexamen voor administratief bedienden in Lochristi. De resterende deelnemers (nog 18) moeten bewijzen dat ze met de computer kunnen werken. Ik verwacht mij aan van allerlei hallucinante bewerkingen met excel en mailmerging en zo, maar niet aan dit examen: tiep een tekst in Word en verander hier en daar iets... Gelukkig heb in het gezegende jaar 1993 eens een cursus WordPerfect gevolgd en ben ik terdege voorbereid.
14 januari: het vierde en laatste deel van het aanwervingsexamen. Het door velen gevreesde mondelinge onderdeel. Meestal bestaat dat uit een gesprekje over hobby’s en motivatie, maar hier wordt de leerstof van het eerste deel nog eens opgerakeld. Het nieuwe gemeentedecreet. Natuurlijk weet ik daar bijna niets meer van. Ze hebben mij niet liggen, want ik weet welke taal in Brazilië gesproken wordt (zeer belangrijk om te weten als je op een personeelsdienst werkt) en wie de president (sic) van Groot-Brittannië is. Ik zet de jury ook nog even op zijn plaats wegens een onduidelijke vraag op het computerexamen. Daar kan de jury niet mee lachen.
19 januari: Freya VDB, inclusief "fuck you laarsjes" (sic De Standaard), maakt een foutje in de begroting. Ach, 100 miljoen euri. Wat is dat nu in de helaasheid der dingen?


19 januari: en het is allemaal kommer en kwel op deze dag. Roland Lommé is overleden.




30
januari: het is gemeenteraad in Lochristi. Ik weet dat het goed is, maar ken nog geen resultaat. Wat spannend allemaal.
31 januari: Terwijl ik op het wc zit, krijg ik gsm: mijn deelname aan het aanwervingsexamen van de gemeente Lochristi was succesvol. Als de eerste de beste van zo’n 170 sollicitanten mag ik aan de slag op de personeelsdienst op 1 maart (ik weet dat deze zin zwaar gestoef is, sue me).


Geen opmerkingen: