Pagina's

vrijdag, april 11, 2008

You go girl!


Eerste maatje 44 in finale Miss Engeland

Met 79 kilo voor 1 meter 78 en kledingmaat 44 heeft Chloe Marshall niet echt het figuur van een gemiddelde schoonheidskoniging. Toch is ze gelukkiger dan ooit: donderdag won ze immers het kroontje van Miss Surrey en bereikte zo de finale van Miss Engeland. Dat meldt de Britse tabloid Daily Mail.

Chloe Marshall is 16 jaar oud en heeft de Britse kledingmaat 16, maatje 44 in België. Ze bereikte donderdagavond als eerste meisje met die kledingmaat de finale van Miss Engeland. Ze won de voorronde in haar thuishaven Surrey, Zuid-Oost Engeland.

Zelfvertrouwen

Chloe, die donderdag ook een modellencontract tekende, vertelde aan de krant dat de meeste van haar tegenstandsters maatje 36 of 38 hadden. "Iedereen denkt dat je een slanke blondine moet zijn voor dit soort wedstrijden", aldus de brunette.

"De reacties die ik al kreeg zijn geweldig. Andere meisjes vertelden me dat ze echt een boost van zelfvertrouwen kregen", zegt Marshall in de Daily Mail. "Nu wil ik doorgaan tot Miss Engeland en het stereotype beeld doorbreken."

Barbiepoppen

Een goed woordje voor haar tegenstandsters had Marshall zeker niet: "Als ik ze bekeek dan waren ze allemaal even mooi als saai. Blond, mager en net een Barbiepop. Gelukkig zijn mijn ouders fier op mij en op hoe ik ben."

En ook haar nieuw modellenbureau is enthousiast. "Chloe is een prachtige jonge vrouw", vertelt Stevie Walters, haar nieuwe manager. "Ik ben er zeker van dat ze snel zal worden ontdekt door modehuizen die een realistisch beeld willen voorschotelen aan hun klanten."

(bron: Knack)

Geen opmerkingen: