Pagina's

maandag, oktober 06, 2008

Weer

Ik ga eens solliciteren bij het KMI.

Vrijdag werd het weerbericht voor het weekend gegeven: zaterdag een beetje slecht, zondag redelijk goed. Wat is het resultaat? Zaterdag viel het al bij al nog mee, zondag was het niet te doen zo'n slecht weer, regen, storm, winden en vallende bladeren.

Er zijn zo van die beroepen waar je er fantastisch met je klak mag naar gooien. PDG van Fortis, minister van defensie, koning, advocaat, voetballer, president van de VS, topman van de NMBS, ... en weerman (m/v) natuurlijk.

Ik zie Frans al bezig tegen Sabrina op vrijdagmiddag: "Zeg, als we nu zondag eens mooi herfstweer voorspellen. Dan kunnen we de files op de E40 richting kust nog eens gaan bekijken. De kleine wat laten zwaaien naar de auto's, hij doet dat graag."

Ik vermoed nog altijd een complot, of beter, een omkoopschandaal. Ik wil niets gezegd hebben, maar toch, zeg nu zelf, ik zeg maar wat: de horeca aan de kust die je wekelijks een paar honderd toeschuift als je zegt dat het op zondag mooi weer zal zijn... Niemand gaat eraan dood, de mensen zijn een paar uur content want het gaat mooi weer worden, de NMBS en de horeca verdienen wat extra. Alleen maar voordelen.

In hoeveel beroepen mag je je dagelijks zo vergissen, zonder daarvoor ontslagen te worden? PDG van Fortis is er alvast niet bij. Maar weerman...

Mijn eerste voorspelling: morgen wordt het stralend weer, zonnetje, 28 graden. Haal de teensletsen maar weer van de zolder. Hier en daar zal het regenen en op andere plaatsen zal het fel koud zijn. Die winterjas mag ondertussen ook uit de kast.
En morgenavond kom ik hier uitleggen waarom mijn voorspelling verkeerd was.

Geen opmerkingen: