Pagina's

donderdag, maart 14, 2013

Quiz

In januari 2003 maakte presenteerde ik de eerste keer een quiz in De Kokodril. De eerste jaren stelde ik wekelijks een 65-tal vragen op. Na een paar jaar verminderde die frequentie naar 2 keer per maand, nog later 1 keer, in totaal 165 quizzen. De afgelopen 10 jaar bedacht ik meer dan 10.000 quizvragen. 
Zonder te willen opscheppen: als er één ding is waar ik min of meer een beetje verstand van heb, dan is het wel wat een goeie quizvraag is. In februari presenteerde ik mijn laatste quiz voor gent-quizt.be.

Deze namiddag rinkelde plots de deurbel met een vrolijkheid die zijns gelijke niet kent. Het geluid van de kerkklokken gisterenavond even na 7 uur kon er nauwelijks aan tippen. Een jongeman vroeg me of ik Wim was. Op de grond stond een grote doos. Na het tekenen voor ontvangst opende ik de doos en tot mijn verrassing trof ik daar onderstaande verpakkingen in aan. 

De quizgangers hebben samengelegd voor een treffend afscheidscadeau: Belgische producten om te eten en te drinken.



Aangezien we geen plaats hebben om dat mee te nemen naar Frankrijk, ga ik dat allemaal nog moeten opeten en -drinken voor het einde van de maand.

Santé!

1 opmerking:

Jan Koko zei

als er nu iets is wat ik hier mis...
(ik ben onderweg)