Pagina's

zaterdag, november 18, 2006

Uomo universale

Ik voel me vandaag een heel klein beetje "universele mens".

Laat me verduidelijken voor hier termen als arrogant, hoogdravend of dikdoenerig vallen.
Vandaag ben ik (weer) bezig met plamuren. Waar allerhande schoonmoeders poneren: "láát dat toch doen", vind ik dat het mijn plicht is om het zelf te doen. Als ik het zelf kan, waarom zou ik het dan niet zelf doen?
Schoonvader weet bvb. alles van geld. Maar vraag hem niet om een schilderijtje op te hangen, gegarandeerd valt de muur om. Of een badkamer uitbreken: dat mag niet zonder de hulpdiensten op voorhand te waarschuwen. Manmanman, was me dat een bloedbad :-) Maar net omdat hij alles van geld afweet, kan hij alles láten doen.
Het enige dat ik van geld weet is dat, als ik het zelf doe, ik weer een paar 100 euro bespaar. En met dat geld kan ik eens lekker gaan eten, wat dvd'tjes of cadeautjes kopen, enz.

En anderzijds voel ik met zo een heel klein beetje universeel mensje.



.

Geen opmerkingen: