Pagina's

woensdag, februari 15, 2006

Verlof

Ondertussen is het mysterie van het verdwenen verlof opgelost. Bij het veranderen van werkgever, krijg ik van mijn huidige werkgever mijn verlofgeld. De dagen die ik daarbijhorend te goed heb, moet ik meenemen naar mijn volgende werkgever. Mijn nieuwe werkgever betaalt niets, dus ik moet verlof nemen, maar onbezoldigd. Omdat ik hier vastbenoemd ben, en daar nog niet, krijg ik van vorig jaar voor 4/12den betaald verlof en voor dit jaar 2/12den in Melle. In Lochristi zal ik dus een deel krijgen van de periode dat ik in Melle in 2005 nog niet vast benoemd was, maar niet van de periode dat ik in Melle wel vastbenoemd was. Iemand die vast benoemd is krijgt immers zijn verlof voor het jaar dat hij werkt, een contractueel voor het voorgaande jaar. In totaal zal ik dus dit jaar ongeveer evenveel verlof kunnen nemen als normaal (het grootste deel niet betaald). Als ik nu nog niet vastbenoemd was geweest, dan zou ik normaal verlof hebben kunnen nemen, als ik al een volledig jaar vast benoemd was geweest, zou ik zelfs helemaal niets krijgen. Snap je?

Geen opmerkingen: