Pagina's

maandag, december 17, 2007

Durf te zweten...

“Als je alle parfums en aftershaves achterwege zou laten, zouden we kunnen ruiken wanneer iemand zin heeft in seks. Maar nee, dat stoppen we weg. We gaan in een disco staan en maken het duister, waardoor onze pupillen groter worden: het signaal bij uitstek om aan te geven dat je goesting hebt. Dat is niet altijd zo, maar als je dat dan onder woorden wilt brengen, wordt dat door het lawaai verhinderd. Wij komen dus ergens samen, en het voornaamste signaal dat we geven is: jij kunt niet
weten wie ik ben! Zo bekeken is Second Life geen virtuele droomwereld, maar een idealisering van de wereld waarin wij leven. Dat fascineert mij: waarom is dat zo? Daarom parafraseer ik graag Kant. Die heeft gezegd: ‘Durf te denken!’ Ik zeg: ‘Durf te zweten!’”
(Jean-Paul Van Bendegem)


Ik denk dat meneer Van Bendegem nog niet bij ons op kantoor langs geweest is toen hij die laatste uitspraak deed.

Geen opmerkingen: