Pagina's

dinsdag, december 04, 2007

Project "lopen"

De goede voornemens beginnen vroeg volgend jaar...

Met de feesten in aantocht, een uitdijende evenaar aan de andere kant van de spiegel en de tekenen van een slechte conditie die zich alsmaar meer manifesteren, trok ik vandaag nog eens de loopbroek, hartslagmeter en sportschoenen aan.
Die loopbroek hing al sedert ergens februari in de kast. Een overblijfsel van een vorig goed voornemen. Nadat ik het prijsetiketje verwijderde kon ik ze aantrekken. Waar lag nu ook weer die hartslagmeter?

Met gezwinde tred trokken Ploppie en ik op pad. Ploppie vond het alvast geweldig. Achter de spoorweg, over het sluisje, langs de Scheldeboorden, door het Keizerpark, de Achtervisserij tot aan het Van Eyck-zwembad, en zo terug door het Astridpark. Een kleine 5 km. En dat voor de eerste keer. Start to run, eat your heart out.

Verdict: 31 minuten gelopen (de aanval op het wereldrecord is voor volgende week, even geduld), gemiddelde hartslag 140, en 420 kcal verbrand, waarvan 40% vet (jochei).

Dat viel allemaal bijzonder goed mee, misschien ga ik dit ooit zelfs leuk vinden.

Als u mij nu wil excuseren, ik heb zin in frieten (koolhydraten) met een trappist (eiwitten) en wil daarna graag in de zetel ploffen (de levensnoodzakelijke rust van de sportman).

Geen opmerkingen: