Pagina's

maandag, januari 21, 2008

Woef!


Voor wie er nood aan heeft om eens in het openbaar afgeblaft te worden, volgende gratis tips:

1. De Lijn. De meeste chauffeurs zijn natuurlijk de vriendelijkheid zelve, laat dat duidelijk zijn. Maar af en toe kom je zo'n exemplaar tegen dat het verpest voor al zijn/haar collega's. Op bus 78 zat zo'n triestig geval. Zijn vrouw poept met een andere vent, zijn dochter is tienerzwanger en zijn zoon denkt dat hij puber is. Hoe verklaar je anders zijn reactie?
Ik steek over, niet snel genoeg volgens meneer chauffeur, die met zijn volle bus aan 80 km/h op mij af stuurt. Echt mikken om te raken. Ik vraag of dat zijn manier van hoffelijk rijden is.
- Gij stuk str*nt, volgende keer rij ik u omver dan zullen we eens zien wie er gelijk heeft! Van mijnen bus of ik sla op uw muile en ik dien klacht in... Ondertussen rechtstaand om met zijn bierbuik zijn woorden kracht bij te zetten.
- ...

2. De Post. Zelfde opmerking hier over het merendeel van de postbeambtes. Maar probeer eens iets te versturen dat breekbaar is in het postkantoor aan het Zuid.
- Dit zou niet mogen breken.
- Wij kunnen dat niet garanderen.
- Jullie hebben toch gewatteerde enveloppes of zoiets?
- Wij kunnen niet verzekeren dat dat niet gaat breken.
- Hebben jullie dan iets waarin ik dit kan stoppen dat toch een zekere mate van bescherming biedt?
- Je moet zelf zorgen dat dat niet kan breken. Wij zijn daarvoor niet verzekerd.
- ...
- Ik kan u een doosje geven.
- Ok, geef me dan zo'n doosje.
- Dat is dan 5,50 euro.
- Ik heb postzegels bij.
- Dat mag niet, dat moet een speciale kilopostzegel zijn.
- Ik heb al pakjes verstuurd met gewone postzegels.
- Dat mag niet.
- Die pakjes zijn nochtans aangekomen.
- Ik zeg toch dat dat niet mag.
- ...
- Wilt ge't nu of niet!?
- *steekt uw dooske waar de zon niet schijnt en plak er dan uw zegel over* Geef me maar zo'n kilopostpostzegel en zo'n dooske...

Geen opmerkingen: