Pagina's

dinsdag, augustus 04, 2009

Vakbond

De geschreven neerslag van een telefoontje naar een niet nader genoemde vakbondsinstelling.

13h58
Tuut - beste blabla, momenteel gesloten, blabla, vanaf 14u, blabla...
Klik.

14h01
Tuut tuut tuut
- Hallo (hallo wie? wat? waar?)
- Goedemiddag, ik bel in verband met blabla, kunt u mij met bla doorverbinden?
- Ogenblikje.
Tuut x 50

Klik.

14h04
Tuut
- Al onze lijnen zijn momenteel bezet, uw wordt dadelijk geholpen.

14h10
- Hallo (hallo wie? wat? waar?)
- Goedemiddag, ik heb net gebeld voor blabla en ik werd doorverbonden, maar er nam niemand op. Daarom bel ik even zelf terug.
- Ogenblikje.
Tuut x 35
- Hallo?
- Goedemiddag, ik bel i.v.m. blabla over blabla...
- Ah, maar dat is hier niet, ik verbind u door naar de dienst werkloosheid.
Tuut x 40

14h15
- Hallo?
- Goedemiddag, ik bel i.v.m. blabla over blabla...
- Ja, ik heb geprobeerd om u door te verbinden, maar blijkbaar zijn ze daar nog in pauze.
- Is het misschien mogelijk om mijn telefoonnummer door te geven, zodat ze mij eens kunnen terugbellen als ze wél werken?
- Ah neen, dat doen we niet.
- En wat moet ik dan wel doen?
- Kunt u misschien later terugbellen?
- Neen, dat kan ik niet. Ik hang al een kwartier aan de telefoon, ben al een keer of 5 doorverbonden en heb nog altijd de juiste persoon niet aan de lijn gekregen. Erg klantvriendelijk vind ik dit toch allemaal niet. Ik vind het trouwens ook niet erg beleefd dat ik zomaar doorverbonden wordt naar een dienst waar niemand aanwezig is en dan zelf maar moet terugbellen.
- Ah... eh... tja... tuut - tuut - tuut x 35

14h17
- Hallo?
- Goedemiddag, ben ik bij de dienst werkloosheid aanbeland?
- Jawel.
- Aha. Wel, ik bel i.v.m. blabla over blabla en die documenten blabla...
- Ja, die documenten moeten we nog krijgen.
- Die persoon valt niet onder het Activa-statuut (nvdr. don't ask), maar onder het WEPplus (nvdr. don't ask) statuut.
- (...) Euhm, ogenblikje, ik ga er zijn dossier even bij halen...

14h24
- Hallo, blijkbaar heeft één van mijn collega's hier iets verkeerd ingevuld. Het dossier is in orde.
- Dus ik hoef geen documenten meer af te geven?
- Nee, het is in orde.
- Krijgt hij dan zijn premie?
- Ja hoor, ik zal dat meteen doen.

14h28
Klik.

Exact een half uur tijdverlies om te eindigen in de situatie waar je op 1 juli had moeten staan... Jaja, vakbonden.
Een cursus telefoon opnemen zou ook geen verloren geld zijn. Ik vind het ergerlijk om zelf aan de andere te moeten vragen of ik wel bij de juiste persoon aanbeland ben. Hoeveel moeite kost het om de telefoon op te nemen met vermelding van je naam en de naam van het bedrijf waarvoor je werkt?
En nog iets: als iemand daar zijn/haar werk had gedaan, dan had ik een half uur meer van mijn leven kunnen genieten.

Geen opmerkingen: