Pagina's

zaterdag, maart 21, 2009

De jeugd van tegenwoordig


We gaan het eens over de jeugd van tegenwoordig hebben zie.

In mijnen tijd...

Gisterenavond fiets ik langs de Graslei, waar al een hele week jeugd rondhangt. Genieten van de zon en zo. Pintje drinken. Frietje stekken. Tong draaien.

De Graslei werd ooit uitgeroepen tot mooiste stadsgezicht van de wereld door Zij Die Het Kunnen Weten. Het is dus redelijk normaal dat iedereen daar wat wil rondhangen. Als ge geen lief opdoet, kunt ge nog altijd van het uitzicht genieten.

Hoe zag die graslei er gisterenavond uit? Feeëriek? Toverachtig? Onwerkelijk mooi?

Helaas, beste vrienden, driewerf!

Een vuilnisbelt was het. Blikjes, flessen, papier, rotzooi... zowel op de kade als in het water. Gruwelijk.

Tss! De jeugd van tegenwoordig, u weet wel, dat zijn die mensen die de planeet van ons erven en waarvoor we dus al decennia ons best doen om die toch een beetje op te ruimen, het zijn varkens. Of neen, dat is een belediging voor de varkens, het is krapuul!
Verwende nesten. Après nous, les mouches. Iemand anders zal het wel opruimen achter hun gat.

Ik word daar dus kwaad van. En ambetant. En ik had me nog wel voorgenomen me minder aan De Dingen te ergeren. 't Moet wel van twee kanten komen, natuurlijk.

Gust en Madeleine, kom terug!

Geen opmerkingen: