Pagina's

dinsdag, februari 10, 2009

Miljonair verzwijgt fortuin

Toen ze trouwden, verklapte Joe zijn vrouw een geheimpje: hij had ooit meer dan 11 miljoen euro gewonnen met de lotto. Joe Johnson (63) en Lisa (40) waren tien maanden samen, toen hij haar ten huwelijk vroeg. In tranen gaf ze hem haar jawoord. Pas daarna verklapte 'arme Joe' dat hij steenrijk was. "Ik was razend. Ons hele samenzijn was gebouwd op een leugen," zegt Lisa in The Daily Mail. "Ik dacht dat zijn scheiding hem achtervolgde en dat hij het daarom niet breed had. Waarom nam hij me anders altijd mee naar die goedkope Chinese restaurants? En toen vertelde hij me dat hij zich alles kon permitteren wat hij wilde. Ik voelde me bedrogen." Het was pas toen Joe vertelde hoeveel pijn vrouwen hem hadden gedaan omdat ze uit waren op zijn geld, dat Lisa bijdraaide. "Achteraf ben ik blij dat hij zijn rijkdom voor me verborgen hield. Want ik ben 23 jaar jonger dan hij. Anders zouden de mensen toch maar zeggen dat ik op zijn geld viel. Nu kan ik zeggen dat ik verliefd werd op een man die niets bezat." Lisa was een alleenstaande moeder - haar zoon Alfie was 5 - toen ze Joe Johnson voor het eerst ontmoette in 2000. "Voor ons eerste afspraakje pikte ik Lisa op in een smerige Land Rover. Ik had ook opzettelijk een goedkope jeans aangetrokken. We gingen naar de Chinees en ik vroeg haar de helft van de rekening te betalen. Ze deed dat zonder mopperen," zegt Joe. Na enkele weken waren ze stapelverliefd. "Voor Kerstmis kreeg ik een eenvoudige ring met een piepklein steentje. Hij kostte nog geen 200 euro, maar ik vond hem prachtig." Hij hield ook de schijn op tijdens hun eerste vakantie. "Ik wilde iets speciaals voor onze eerste reis samen. Maar toen zei Joe dat hij al had geboekt. Toen ik de kamer zag, kon ik wel huilen. De gordijnen stonken en op het bed lag een oude ingezakte matras. We zijn ook maar één keertje naar het zwembad gegaan omdat het water uit de riool leek te komen," klaagt Lisa. De twee zijn nu zeven jaar getrouwd en hebben een kind van drie.

Als er iemand is die mij iets wil vertellen, dan lijkt dit mij het goede moment...

Wendie? Hallo?

Geen opmerkingen: